آمود دکور 541049499

نقش پرده در دکوراسیون داخلی منزل را به هیچ وجه نمیتوان نادیده گرفت از این رو پیشنهاد میکنیم در هنگام انتخاب رنگ و طرح پرده برای قسمت های مختلف خانه خود توجه و حساسیت های لازم را به خرج دهید.

نقش پرده در دکوراسیون داخلی منزل

با انتخاب یک پرده مناسب برای قسمت های مختلف منزل شما میتوانید تغییرات زیادی را در دکوراسیون منزلتان ایجاد نمایید همچنین اگر علاقه دارید طراحی داخلی قسمت های مختلف منزلتان بدون ایراد و جذاب تر به نظر برسد توصیه میکنیم در هنگام انتخاب پرده برای سالن پذیرایی و پرده اتاق خواب و … دقت کافی را داشته باشید.

پرده در دیزاین سالن پذیرایی دارای چه نقشی است؟

پرده ها در انواع مدل های سلطنتی و مدرن و کلاسیک موجود هستند که بهتر است شما با توجه به سبک دکوراسیون داخلی منزلتان مدل پرده را انتخاب کنید. البته پرده ها در انواع مدل و رنگ های مختلف موجود هستند که در هنگام خرید باید رنگ و طرح پرده به گونه ای باشد که با رنگ و طرح سایر وسایل موجود در دیزاین منزل شما همخوانی و مطابقت کافی را داشته باشد.

آمود دکور 60494949

انواع پرده:

پرده سلطنتی

یکی از زیباترین مدل های پرده برای سالن پذیرایی، پرده های سلطنتی هستند. پرده سلطنتی، باید بلند باشد و دارای زرق و برق و تجملات زیاد باشد. والان دار بودن این مدل پرده مخصوصا در استفاده از چوب پرده های طلایی، نیز در مدل پرده های سلطنتی به نحو چشم گیری دکوراسیون خانه شما را جذاب میکند.

جنس پارچه این مدل پرده ها معمولا گرانقیمت بوده و از پارچه هایی به جنس ابریشم، مخمل و ساتن درخشان ساخته می شوند. زیبایی پرده سلطنتی با رنگ های آبی فیروزه ای، زرشکی یا طلایی و یا با پارچه تلفیقی با حریر واقعاً چشم نواز است.

پرده های ساده و حریر

پرده های حریر در مدل ها و رنگ های متفاوتی وجود هستند. ظاهر نسبتا ساده این پرده ها، برای سبک دکورهای مدرن و کلاسیک بسیار مناسب است و هماهنگی بی نظیری دارد. پرده های حریر را میتوان به عنوان یک لایه ثانویه و مکمل با پارچه های ضخیم تر استفاده کنید. استفاده ترکیبی از این جنس پرده دیزاین فوق العاده ای را خلق میکند.

پرده جنس گیپور

اگر در دکوراسیون منزلتان به دنبال سبک های خاص هستید پرده های گیپور میتواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد. وجود عناصر متفاوت و تکرار شونده در طراحی این پرده ها، هم به تنهایی زیبایی دارند و هم زمانی که آن را با عناصر و جنس های مختلف ترکیب کنید زیبا هستند.

پرده های توری

معمولا از پرده های توری در سبک دکورهای مختلف استفاده می شود، اما به این موضوع هم دقت کنید که برای بعضی از دکورها مناسب تر و با بعضی ازآن ها همخوانی کمتری دارد. مثلا، در دکورهایی به سبک سنتی استفاده از پرده های توری ساده زیبایی بصری مناسبی ندارد.

اگر انتخاب شما یک دکور مدرن باشد پرده های توری انتخاب بسیار خوبی خواهند بود. اگر شما به دنبال داشتن فضایی ساده و بزرگ هستید، پرده توری میتواند همان مدلی باشد که به شما احساس رضایت میدهد.

پرده هایی از جنس پارچه دانتل

امروزه پارچه های دانتل جز پرطرفدارترین مدل های پارچه پرده ای می باشند. این پارچه ها با طراحی خاص خود، مخاطبان زیادی را به سمت خودشان جلب کرده اند. پرده های دانتل نمای بسیار زیبا و خاصی دارند و انتخاب مناسبی برای پرده های اتاق نشیمن هستند.

پرده های رومن

مدل های رومن از سادگی و ظرافت ویژه ای برخوردار هستند. این مدل پرده ها به صورت کرکره ای باز می شوند. استفاده از این مدل برای فضایی که سبک آن ساده است و بیشتر از یک دست مبلمان در آن قرار دارد، پیشنهاد می شود.

پرده های رومن از جنس پارچه های ساده یا بافت دار هستند. اما با توجه به سلیقه مشتری میتوان آن ها را با پارچه های راه راه یا چهارخانه هم طراحی و ارائه کرد. یکی از ویژگی های مهم این مدل پرده ها عدم استفاده از آستر در زیر آن ها می باشد. پرده رومن جز پرده های سبک مدرن حساب می شود.

آمود دکور 650494949

پرده مناسب اتاق خواب

قبل از خرید به بررسی انتظارات خود، از مدل پرده اتاق خوابتان بپردازید. اگر زوج جوان هستید، استفاده از رنگ های تیره به شما توصیه نمی شود. سعی کنید از پرده هایی با رنگ های شاد و رمانتیک استفاده کنید.

برخی افراد به اشتباه فکر میکنند که باید در اتاق خواب همه وسایل موجود هارمونی دقیقی با هم داشته باشند. اما اصلا نیاز نیست که فقط از یک طیف رنگی استفاده کنید. همین که چند تا از وسایل از شما یک طیف رنگ داشته باشند کافی است و بیشتر از آن زیبایی اتاق شما را تحت تاثیر منفی قرار میدهد.

به حریم خصوصی در انتخاب پرده اتاق خواب دقت کنید
اگر مدل پرده اتاق خواب شما از جنس حریر یا پارچه های کتان است پرده را حتماً با یک آستر استفاده کنید. با این کار حریم خصوصی شما هم حفظ می شود. اگر وسایل تزئینی اتاق خواب شما سبک کلاسیک دارند از پرده های والان دار یا پرده های سنتی استفاده کنید.

پرده فانتزی برای آشپزخانه

اگر می خواهید دکوراسیون داخلی آشپزخانه شاد و با نشاطی داشته باشید، از مدل پرده های فانتزی استفاده کنید. پرده های فانتزی آشپزخانه، برای پنجره های کوچک مناسب هستند و در رنگ های شاد و زیبا با طراحی های جذاب و متنوع موجود هستند. به جنس پارچه پرده که باید قابلیت شست و شوی مداوم را داشته باشد حتما دقت کنید. طراوت و شادی حاصل از زیبایی پرده های فانتزی آشپزخانه در روحیه تمام اعضای خانواده مخصوصا خانم خانه بسیار تاثیرگذار است.

کلام پایانی

دقت کنید که زمان انتخاب پرده برای پذیرایی، 2 حالت وجود دارد. اگر سایر اجزای محیط را از قبل طراحی و خریداری نکرده باشید کمی دستتان برای انتخاب بازتر است. چون با توجه به پرده میتوانید آن ها را هم انتخاب کنید. اما اگر سایر وسایل تهیه شده اند، باید با دقت بیشتری تصمیم گیری کنید. پرده به عنوان یکی از المان های تزئینی شناخته می شود. امروزه با توجه به تنوع و گستردگی انواع پرده ها میتوان طرحی مطابق با سبک مورد نظر پیدا کرد. اگر در انتخاب پرده مناسب دچار ابهام هستید مشورت با یک متخصص میتواند به شما کمک کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *